ارزیابی سواد پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد رشته‌ی روان شناسی تربیتی از راه کیفیت‌سنجی پایان‌نامه‌ها

چهارشنبه 26 تير 1398
15:10
بک لینک 09125879258


پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1396

پدیدآور: فرخنده طاهری قلعه تکی استاد راهنما: مهناز اخوان تفتی استاد مشاور: مریم محسن‌پور

دانشگاه الزهرا (س)

چکیده





چکیدههدف پژوهش حاضر ارزیابی سواد پژوهشی دانشجویان از راه کیفیت‌سنجی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته‌ی روان‌شناسی تربیتی بود. روش پژوهش از نوع ارزشیابی و جامعه‌ی آماری شامل تمامی پایان‌نامه‌های دوره‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی روان‌شناسی تربیتی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران در دوره‌ی زمانی 1395-1392 بود که از میان آن ها به طورتصادفی سه دانشگاه الزهرا, تهران و علامه طباطبایی انتخاب شد. 90 پایان نامه به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش چک‌لیست پژوهشگر ساخته بوده که روایی محتوایی (لاوشه) آن 92/0 و پایایی آن با ضریب همبستگی پیرسون 88/0بدست آمده است. داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که ضعیف‌ترین بخش‌‌های پایان‌نامه‌ها عبارت است از مقدمه, بیان مسئله , اهمیت و ضرورت و نقد پژوهش‌های پیشین که به ترتیب تنها در 9/28, 8/27, 8/17 و 4/4 درصد از پایان‌نامه‌ها وضعیت کاملاً مطلوبی داشتند. قوی‌ترین بخش پایان‌نامه‌ها نیز بخش ارائه‌ی متغیرهای اصلی, تجزیه و تحلیل داده‌ها و ساختار و فصل‌بندی بود که به ترتیب در 4/84, 3/93 و 4/94 درصد از پایان‌نامه‌ها وضعیت کاملاً مطلوبی داشتند. کلید واژه‌ها: سواد پژوهشی, ارزشیابی, کیفیت پایان‌نامه.



[ بازدید : 133 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ویژوال پروژه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار ایجاد وبلاگ عکس عاشقانه فال حافظ فال حافظ خرید بک لینک دانلود تک آهنگ بازار جهانی دانلود سوالات استخدامی اموزش و پرورش خرید ملک در ترکیه خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]