ارزیابی سواد پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد رشته‌ی روان شناسی تربیتی از راه کیفیت‌سنجی پایان‌نامه‌ها

چهارشنبه 26 تير 1398
15:10
بک لینک 09125879258


پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1396

پدیدآور: فرخنده طاهری قلعه تکی استاد راهنما: مهناز اخوان تفتی استاد مشاور: مریم محسن‌پور

دانشگاه الزهرا (س)

چکیده





چکیدههدف پژوهش حاضر ارزیابی سواد پژوهشی دانشجویان از راه کیفیت‌سنجی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته‌ی روان‌شناسی تربیتی بود. روش پژوهش از نوع ارزشیابی و جامعه‌ی آماری شامل تمامی پایان‌نامه‌های دوره‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی روان‌شناسی تربیتی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران در دوره‌ی زمانی 1395-1392 بود که از میان آن ها به طورتصادفی سه دانشگاه الزهرا, تهران و علامه طباطبایی انتخاب شد. 90 پایان نامه به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش چک‌لیست پژوهشگر ساخته بوده که روایی محتوایی (لاوشه) آن 92/0 و پایایی آن با ضریب همبستگی پیرسون 88/0بدست آمده است. داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که ضعیف‌ترین بخش‌‌های پایان‌نامه‌ها عبارت است از مقدمه, بیان مسئله , اهمیت و ضرورت و نقد پژوهش‌های پیشین که به ترتیب تنها در 9/28, 8/27, 8/17 و 4/4 درصد از پایان‌نامه‌ها وضعیت کاملاً مطلوبی داشتند. قوی‌ترین بخش پایان‌نامه‌ها نیز بخش ارائه‌ی متغیرهای اصلی, تجزیه و تحلیل داده‌ها و ساختار و فصل‌بندی بود که به ترتیب در 4/84, 3/93 و 4/94 درصد از پایان‌نامه‌ها وضعیت کاملاً مطلوبی داشتند. کلید واژه‌ها: سواد پژوهشی, ارزشیابی, کیفیت پایان‌نامه.



[ بازدید : 168 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ویژوال پروژه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار ایجاد وبلاگ عکس عاشقانه فال حافظ فال حافظ خرید بک لینک دانلود تک آهنگ خرید ملک در ترکیه خرید آنتی ویروس خرید ملک در ترکیه ثبت شرکت ثبت برند و لوگو اخذ کد اقتصادی ثبت تغییرات شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت مسئولیت محدود نرم افزار حسابداری لیست مشاغل شیراز مجله خبری گلاسه دانلود آهنگ جدید
بستن تبلیغات [X]